ponedjeljak, 28. studenoga 2016.

VELIKA UŠTEDA: Kako da nadmudriš prodavce

trgovina-police


Sledeći jednostavna pravila moguće je nadmudriti prodavce i odoleti marketinškim trikovima.

Odlazak u supermarket nije tako jednostavan kao što izgleda. Dok se u šetnji među rafovima potrošač pita šta bi mogao da kupi, psihološke zamke vrebaju sa svih strana.

Desetine gotovo neprimetnih marketinških trikova navlače kupca da potroši što više novca. Ali, uz jednostavan vodič, moguće je izbeći trgovačke trikove, nadmudriti prodavce, kupovati pametnije i uštedeti novac.

Raspored

Ono što bi potrošači trebalo da znaju jeste da je svaki kutak hipermarketa uređen tako da bi ga “navukao” da potroši što više para. Ono što je najpotrebnije: hleb, mleko, povrće, smrznuta hrana rasuto je po radnji i to nije slučajno. To je taktika koja nas primorava da prošetamo po celom objektu, pogledamo rafove koji nas i ne zanimaju i tako pazarimo ono što uopšte nismo nameravali.

Prvi utisci

Ono što će kupac prvo primetiti kada uđe u supermarket jeste obilje svežih proizvoda. Često se u blizini ulaza nalaze velike količine voća i povrća. To nije slučajno. Tako odaju zdravu sliku objekta. A osnovne potrepštine verovatno se nalaze u zabačenom delu supermarketa.


Pazite se upadljivih natpisa

Često sa svih strana vrebaju upadljivi natpisi sa kojih sijaju primamljive ponude. To je čist marketing. Ukoliko u tom trenutku potrošač počne da razmišlja – pa, ovo je dobra ponuda, verovatno će potrošiti više novca nego što je planirao i pazariti ono što mu uopšte nije potrebno.

Ne zadržavati se predugo u radnji

Cilj potrošača je da uđu i izađu. Da kupe ono što im treba i provedu u prodavnici što manje vremena. Cilj trgovaca, sa druge strane, je da kupce zadrže u radnji što je duže moguće kako bi potrošili više novca. Zato nije na odmet odmah pitati zaposlene gde se nalazi potreban proizvod i kupovati namenski, a ne gubiti i vreme i novac prilikom obilaska radnje, savetuje “Politikin Potrošač”.

Trikovi sa bojama

Marketinški eksperti kažu da je crvena boja najbolja za privlačenje pažnje kupaca. Najbolje se, dodaju, slaže sa žutom, belom ili zelenom, pa su promotivni natpisi najčešće kombinacija tih boja. Čak su i zvanični znakovi vodećih trgovinskih lanaca u Srbiji najčešće dobijeni kombinovanjem ovih boja.

Spajanje srodnih proizvoda

Neretko se na rafovima, jedni do drugih nađu srodni proizvodi, poput krekera i sira ili testenina i kečapa. I to je način koji nas tera da pazarimo više i da već u supermarketu krojimo obrok, mada ima i kupaca koji uživaju u ovakvim sugestijama trgovaca.

Nema komentara :

Objavi komentar